Zpět

Popraskané paty tvoří špatná obuv, péče a hydratace

Jednoduché řešení estetických a zdravotních problémů.

Popraskané paty tvoří špatná obuv, péče a hydratace

Péče o chodidla by měla být naprostá samozřejmost. Vemte si jen kolik jste toho za poslední týden nachodila. Nejde přitom jen o zdravotní problém, ale i ten estetický. Ženy si neuvědomují, že i chodidla jsou jejich vizitkou.

To, že nohy jsou nejdůležitější součástí těla si většinou uvědomíme až když nastane problém. Nejlepším pomocníkem proti bolesti je zdravotní obuv, co ale s tím ostatním? Někdy potřebujte něco víc, než celodenní masáž od zdravotní obuvi. Nohy máme jen jedny, tak proč jim v jejich náročné práci nepomoci? Pokud máte stejný názor je tento článek přímo pro Vás. Začneme s nezbytnou péčí, tu si probereme velmi stručně, protože se jedná o všeobecně známá pravidla (a pár mých tipů). Mnoho lidí je však nedodržuje a riskuje tak určité zdravotní problémy.

  • Pravidelná domácí kontrola - Vyplatí se všímat si změn a defektů (puchýřů, prasklin, mozolů,..). Jsou to totiž důležitá znamení možných zdravotních problémů. Nezkoušejte se jich doma zbavovat, můžete si přivodit infekci a mají na noze svou funkci, kterou k vám tělo promlouvá. Nenajdete-li defekt, není ani problém.

  • Každý den si umyjte nohy - Nezapomínejte na chodidla a meziprstí. Nutné je i důkladné osušení, to zabrání vzniku plísní, pachu a vyrážek. Máte-li již plíseň či exém v meziprstí, věnujte maximální pozornost jejich důkladnému osušení po mytí. Na nohy použijte jiný ručník než na zbytek těla.

  • Čisté ponožky a vynechat módní „umělý“ trend - Při nákupu vybírejte ty, které dobře sají pot a eliminují alergické reakce. Toto je důležité dodržovat při náchylnosti k plísním, ekzémům a alergiím. Jiný materiál než bavlnu neberte.

  • Zarůstání nehtů - Pokud máte sklony k zarůstání nehtů, měla by jste si je stříhat vodorovně, ne do obloučku.

  • Mazání - Vyberte vhodný krém a začněte se pravidelně mazat. Pokud máte suchou kůži, podle kvality krému se jí určitě za pár dní až týdnů zbavíte. Krém do pokožky vmasírujte po umytí nohou, před spaním a ráno před nasazením ponožek (pokud ponožky nenosíte, nepřehánějte to).

Dále jsem si připravila pár zpříjemňujících tipů k péči o nohy. Určitě sem patří uvolňující koupel se solí. Je určená k relaxaci a detoxikaci celého těla je příjemné si jednou za čas položit nohy do lavoru s teplou vodou doplněnou kvalitní solí (můžete přidat i olej, například levandulový). Koupel je nejvhodnější před spaním.

Můj hlavní tip je aktivace svalů nožní klenby. Položte na zem ručník, nebo utěrku a muchlejte jí prsty u nohou. Dá se to spojit i s prospěšnými aktivitami napříkad při čištění zubů, česání atd. Taky ho můžete nahřát, je to mnohem příjemnější.

Na noc si můžete udělat zjemňující balzám. Aplikujte větší vrstvu krému a poté vklouzněte do bavlněných ponožek, které si ponechejte po celou dobou spánku.

Domácí “pedikúru” s pomocí čisté pemzy (vybírejte skleněnou) stačí v případě nohou bez problémů jednou týdně. Dají se koupit i speciální peelingy na nohy, ty vyčistí a vyhladí kůži na celých chodidlech, na paty ale už nestačí. Na ty máte pemzu.

Zhruba jednou měsíčně by jste měla zajít na pedikúru. Profesionál rozpozná případné problémy již v jejich počátku. Pokud trpíte na kuří oka a jiné problémy spojené s chodidly, je návštěva pedikérky nutností.

Pravidelná péče o nohy nezabere příliš času, o to je však efektivnější, pokud je prováděna pravidelně. Pokud budete pečovat o své nohy a odmění se Vám.